Vanaf september is-ie leverbaar in Nederland, maar de Nederlandse pers mocht afgelopen week al kennismaken met de Hyundai NEXO. Lees hier wat zij van Hyundai's eerste waterstofauto vinden!
ANWB
'Donkere wolken pakken zich samen hier in Noorwegen. Maar dat wil geenszins zeggen dat de toekomst van de Hyundai NEXO niet zonnig kan zijn. Als je een vergelijking trekt met de eerste elektrische auto's, dan zie je dat er toen een handvol modellen op de markt verscheen die er toch wel wat typisch uitzagen, je kon ze lang niet overal opladen, de actieradius is al sowieso erg klein en de auto's waren gewoon erg duur. Waterstofauto's hebben veel minder nadelen te overwinnen. Als je ze zakelijk rijdt, zijn ze heel aantrekkelijk geprijsd. Smaken verschillen, maar ik vind deze NEXO erg fraai en de actieradius is meteen al dik in orde. Vanwege de waterstoftanks aan boord, lever je wat binnenruimte in en je kunt natuurlijk lang niet overal voor waterstof terecht. Maar als dat logistieke probleem eenmaal is overwonnen, dan verwacht ik dat het met de acceptatie van deze nieuwe techniek nog wel eens heel erg snel kan gaan.'
AutoRAI/ZERauto
'Innovatief. Dat is de autoindustrie en dat geldt ook voor Hyundai. Hier zien we een voorbeeld. De nieuwe Hyundai NEXO, een nieuwe SUV in het hogere segment. Een auto die rijdt op waterstof; waterstof is een schone vorm van energie. Dat zet je om in elektriciteit, in de auto zelf, makkelijk te tanken, mooi concept, gaan we nog veel van horen.'
AutoWeek
'Vergeleken met de ix35 met brandstofcellen is de NEXO weer een stukje gegroeid in alle opzichten, wat volwassener geworden. Hij is ook meer van het formaat Santa Fe dan van een ix35 en onderhuids is de techniek natuurlijk ook een stap vooruitgegaan. Het is voortschrijdend.'
'De Hyundai NEXO overtuigt in alle opzichten als de SUV van de toekomst. De NEXO ziet er geweldig uit en biedt volop ruimte. De uitrusting (comfort en veiligheid) is ronduit innovatief en maakt echt een sprong vooruit voor het merk Hyundai als geheel. Uiteindelijk rijdt de NEXO zoveel beter dan een conventionele auto, dat het groene karakter bijna een bijzaak is.'