iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Discovery en Hyundai duiken samen in de wereld van groene mobiliteit

Hyundai is een van de groenste automerken ter wereld. Kijk maar eens om je heen: op elke straathoek zie je wel een ecovriendelijke Hyundai, van de volledig elektrische KONA Electric en IONIQ Electric tot de semi-elektrische TUCSON Hybrid en SANTA FE Hybrid. En dan hebben we ook nog plug-in hybride, mild-hybride en zelfs waterstof-elektrisch aangedreven auto’s. Niet voor niets geldt Hyundai als een warm pleitbezorger van emissievrije mobiliteit. En daar hebben we nu samen met Discovery een documentaire over gemaakt.

De documentaire kreeg de naam A Better Way en wordt gepresenteerd door Bertrand Piccard, een Zwitserse ontdekkingsreiziger die bekend werd door als eerste een non-stop ballonvlucht om de wereld te maken.

De documentaire A Better Way wordt gepresenteerd door Bertrand Piccard.

Pioniersgeest

In drie afleveringen van elk drie minuten toont Discovery, het televisienetwerk dat bekendstaat om zijn populairwetenschappelijke programma’s, hoe de befaamde pioniersgeest van de mens kan leiden tot fantastische technologische ontwikkelingen op het gebied van emissievrije mobiliteit.

Hyundai is daarvan het ultieme voorbeeld. Al sinds 1990 focust de op vier na grootste autofabrikant ter wereld zich op elektrificatie van zijn gamma en inmiddels is Hyundai wereldwijd toonaangevend met zijn ecovriendelijke modellen.

Brandstofceltechnologie

Het idee voor de korte documentaireserie kwam voort uit de wens om mensen te inspireren en te informeren over alle ontwikkelingen op het gebied van emissievrije mobiliteit. Bijzondere aandacht is er voor de brandstofceltechnologie.

Al sinds de jaren negentig investeert Hyundai veel geld in de ontwikkeling van waterstof-elektrisch aangedreven voertuigen en momenteel geldt Hyundai als een van de voornaamste fabrikanten van auto’s met een brandstofcel.

De IONIQ 5 is een van de volledig elektrische auto’s van Hyundai.

Creatieve visionairs

In de documentaire maakt de kijker kennis met creatieve visionairs die elektrische mobiliteit stimuleren, en komt hij meer te weten te komen over de huidige toepassingen van waterstof-brandstofceltechnologie.

In de eerste aflevering ontmoet Bertrand Piccard de pioniers achter Hyundai's toekomstige mobiliteitsrevolutie: Michael Cole, President en CEO van Hyundai Motor Europe, en Dr. Sae Hoon Kim, Executive Vice President en Head of Fuel Cell Center bij Hyundai Motor Group.

Waterkrachtcentrale

De tweede aflevering vindt plaats in Gösgen, een kleine stad in Zwitserland die een grote rol speelt in de energietransitie. Piccard neemt de kijker mee naar een waterkrachtcentrale die jaarlijks ongeveer 300 ton groene waterstof produceert.

Voor de derde aflevering reist Piccard naar Monte Carlo, thuisbasis van de beroemde autorally. Daar ontmoet hij Prins Albert II van Monaco. Met hem bespreekt Piccard hoe volledig elektrisch racen de perceptie van zowel elektromobiliteit als motorsport kan veranderen.

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen