De hele test van Bright lees je hier.
Drie weken reed Bright-autotester Rutger Middendorp met de Hyundai KONA Electric. Hij onderzocht onder andere of de vernieuwde compacte SUV zich kon meten met de huidige concurrenten. Zijn bevindingen lees je hier. Benieuwd naar de eindconclusie van Rutger Middendorp na drie weken testen? Dat lees je onder de foto.
Er zijn auto’s met het zogenaamde ouwe-spijkerbroek-gevoel. Je loopt er niet per se likkebaardend omheen, maar als je er in gaat zitten, als je ermee rijdt, klopt het gewoon. De Hyundai KONA is wat mij betreft een ouwe-spijkerbroek-auto.
Het ouwe-spijkerbroek-gevoel betekent vooral dat je nergens over na hoeft te denken of naar op zoek hoeft te gaan. […] De stoelen zitten goed. Alle comfort is aanwezig, van stoel- en stuurverwarming tot stoelkoeling. Van Apple CarPlay tot online file informatie.
En wat op de auto zit werkt ook soepel en probleemloos. Zet je de stuurverwarming aan? Na een tijdje schakelt hij automatisch weer uit en vertelt je dat even in beeld. Als je de ruitenwisser instelt dan zie je in het digitale dashboard even in beeld in welke van de standen je hem hebt gezet.
Wil je uitparkeren en komt er een fietser achterlangs, dan hoor je een geluidssignaaltje van de plek waar de fietser zich bevindt. Het zijn de kleine dingen die de KONA zo aangenaam maken.
Heb je rond de 38.000 euro te besteden aan een nieuwe elektrische auto en heb je niet regelmatig twee grote mensen met bagage te verplaatsen, dan is de Hyundai KONA een regelrechte aanrader.
De Hyundai KONA met de 64 kWh accu geeft je op dit moment de meeste elektrische auto per euro.
Vraag nu een proefrit aan
De Hyundai KONA Electric heeft een vernieuwd design, is slanker, verfijnder en voorzien van de nieuwste slimme technologie – en de actieradius bedraagt tot wel 484 kilometer op een volle batterij. Voor de Hyundai KONA Electric geldt een bijtelling van 16%. Ga langs bij de Hyundai-dealer voor een proefrit.