iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Autozine over de nieuwe TUCSON: ‘Een auto met karakter’

‘Een auto heeft karakter nodig om op te vallen’, vindt Autozine. Maar hoe krijgt een auto karakter? ‘Door uitgesproken keuzes te maken, zoals het geval is bij de nieuwe TUCSON’, concludeert het online automagazine na een uitgebreide testrit in de gloednieuwe SUV. ‘Maak kennis met de meest karaktervolle TUCSON tot nu toe ...’ Een kleine bloemlezing (lees verder onder de foto):

‘Wat de Hyundai TUCSON echt bijzonder maakt is de kwaliteit’, schrijft Autozine.

Het meest kenmerkend is de grille die bestaat uit losse segmenten. De koplampen bestaan ook uit zulke segmenten en maken daarom op volstrekt unieke wijze deel uit van de grille. Wat een vondst! En wat mooi!

Wat de TUCSON echt bijzonder maakt is de kwaliteit. Zo valt op dat de gebruikte materialen niet alleen van hoge kwaliteit zijn, maar zelfs prettig aanvoelen. Het is slechts een detail, maar zelfs het uiteinde van de stuurhendels voelt hoogwaardig alsof het hier een auto van een premium-merk betreft.

De stoelen zitten prettig en de zithouding is opmerkelijk goed. De ruimte voor- en achterin is gemiddeld voor een auto van deze omvang. Als het om functionaliteit gaat, heeft Hyundai dus geen uitgesproken keuze gemaakt.

Hyundai kiest voor een creatieve aanpak: knoppen worden gebruikt als sierdelen! Het mooiste voorbeeld hiervan zijn de toetsen voor de geheugen-instelling van de stoelen. Deze zijn verwerkt in een sierpaneel dat loopt van het portier tot in het dashboard.

‘De “afsla-hulp” in de nieuwe Hyundai TUCSON.

Geheel nieuw bij Hyundai is "afsla-hulp". Wanneer richting wordt aangegeven, wordt het beeld van een camera aan de zijkant van de auto getoond op het beeldscherm achter het stuurwiel. Op die manier wordt extra zekerheid gegeven bij afslaan en wisselen van rijstrook.

De testauto wordt als bovengemiddeld comfortabel ervaren. De "TUCSON 1.6 T-GDI Hybrid" nodigt echt uit tot rijden. Alleen het verbruik verraadt dat het hier een hybride betreft. De testrit kostte 6.0 liter per 100 km en dat is keurig voor een auto van deze omvang en met dit vermogen.

De TUCSON heeft altijd hybride-aandrijving, variërend van een voordelige (maar minder efficiënte) mild-hybrid tot een efficiënte (maar minder voordelige) plug-inhybrid. De uitrusting is modern en compleet en op het gebied van veiligheid zelfs innovatief.

Het uiterlijk is gedurfd, uniek en wat Autozine betreft meer dan geslaagd. De afwerkingskwaliteit en materiaalkeuze staan op zo'n hoog niveau, dat de TUCSON zich met concurrenten van premium-merken kan vergelijken.

Het hele artikel op Autozine lees je hier.

Autozine: De afwerkingskwaliteit in de Hyundai TUCSON is van hoog niveau.

Meer weten over de nieuwe TUCSON?

De nieuwe TUCSON is er al vanaf € 34.995. Daarvoor krijg je de Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI 48V in i-Motion-uitvoering, een al zeer luxe SUV met onder meer 17-inch lichtmetalen velgen, Digitale Radio (DAB+), een volledig digitaal instrumentenpaneel (10,25-inch) en een achteruitrijcamera. Meer weten over de TUCSON?


Ontdek de nieuwe TUCSON

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen