iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Auto Review adviseert: zet de Hyundai i30 Wagon op je shortlist!

Nederland is een echt stationwagonland. Niet zo verwonderlijk, want we zijn een druk volkje en kunnen de praktische ruimte die een stationwagon biedt goed gebruiken. Maar een stationwagon moet er natuurlijk ook goed uitzien, met de modernste snufjes op het gebied van entertainment, de allernieuwste veiligheidsvoorziening en uiteraard sportieve looks. Op zoek naar zo’n rijk uitgeruste, scherp geprijsde stationwagon? Zet dan vooral de Hyundai i30 Wagon op je shortlist, adviseert Auto Review.

De redactie van het automagazine nam de Hyundai i30 Wagon 1.5 T-GDI 48V N Line mee voor een testrit en was aangenaam verrast. ‘De Hyundai i30 Wagon in de allerminst bescheiden N Line-uitvoering legt je in de watten met alle toeters en bellen die de prijslijst te vermelden heeft’, aldus Auto Review. Wij selecteerden een paar mooie quotes uit het artikel (lees verder onder de foto):

De stoere bumperpartijen en het zwarte spoilerwerk van de Hyundai i30 Wagon trekken opvallend veel bewondering.

De stoere bumperpartijen, het zwarte spoilerwerk, de gulzig inhalerende luchtroosters, het 18-inch lichtmetaal, de zwarte spiegelkappen en de dubbele uitlaat trekken opvallend veel bewondering. […] De met leer en alcantara beklede sportstoelen bieden je een actieve, comfortabele zithouding.

De nieuwe 1,5-liter mild hybrid Smartstream-turbomotor haalt alles uit de kast om goede prestaties te combineren met beschaving en een laag verbruik. Een startgenerator zet remenergie om in stroom. Zodra je extra inspanning van de motor verlangt, geeft de startgenerator ’m een elektrisch zetje in de rug.

Op de toppen van zijn kunnen, levert de motor met mild hybrid-techniek een vermogen van 160 pk en een koppel van een smeuïge 253 Nm, dat zich zeer soepel en zonder haperen opbouwt. De zeventraps DCT-transmissie met dubbele koppeling bepaalt hoe alle krachten optimaal kunnen worden benut.

Het 10,25 inch grote beeldscherm in de Hyundai i30 Wagon laat zich, net als alle andere systemen, met het grootste gemak bedienen.

De honderd is in 8,8 seconden gepiept, de topsnelheid ligt op 210 km/h. Tempo zit er dus wel in. Maar veel interessanter is het getal op de verbruiksmeter. Hyundai geeft een bijzonder gunstig gemiddelde op van 5,5 liter benzine op 100 kilometer (1 op 18,2).

De N Line is de meest complete uitrustingsvariant van de i30, en zaken als adaptieve cruise control met filehulp, een noodremassistent met herkenning van voetgangers, een semi-autonome spoorassistent, dodehoekwaarschuwing en een achteruitrijcamera zijn allemaal bij de prijs inbegrepen. Plus nog veel meer.

Het 10,25 inch grote beeldscherm boven de middenconsole laat zich, net als alle andere systemen, met het grootste gemak bedienen. Met de facelift van de i30 is het multimediasysteem draadloos te koppelen aan je smartphone, terwijl de Bluelink-app op tal van manieren gegevens met de auto uitwisselt.

Het hele artikel lees je in Auto Review nummer 1 2021.

De Hyundai i30-familie, met v.l.n.r.: de Hyundai i30, de Hyundai i30 Fastback en de Hyundai i30 Wagon.

Drie carrosserievarianten Hyundai i30

Behalve de ruime Hyundai i30 Wagon telt de i30-familie nog twee carrosserievarianten: de 5-deurs allrounder Hyundai i30 en de stijlvolle Hyundai i30 Fastback. Alle drie zijn ze dit jaar helemaal vernieuwd en ook alle drie zijn ze verkrijgbaar in de op de autosport geïnspireerde uitvoering N Line.


Ontdek de Hyundai i30

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen