iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Nu op Netflix: actiefilm Seoul Vibe met ronkende retro-modellen van Hyundai

Ben jij fan van de Fast and the Furious-films? Dan moet je ook zeker kijken naar Seoul Vibe. In deze spectaculaire actiefilm vliegen de racescènes je om de oren. De Zuid-Koreaanse blockbuster heeft een indrukwekkende sterrencast en bovendien zijn er hoofdrollen weggelegd voor enkele iconische retro-modellen van Hyundai uit de jaren tachtig. Bekijk hier de trailer.

Park Ju-hyun (op de voorgrond) speelt in Seoul Vibe de rol van Yoon-hee, een stoere motorrijdster

Olympische Spelen van Seoul in 1988

Seoul Vibe, geregisseerd door Moon Hyun-sung, kwam tot stand in samenwerking met Hyundai Motor Company. De film speelt zich af tijdens de Olympische Spelen van Seoul in 1988. Het hele land is in de ban van het mondiale sportevenement dat in de hoofdstad wordt gehouden. Tegen dit decor werkt een bende straatracers samen met justitie om een grote corruptiezaak rond te krijgen.

Seoul Vibe ademt de sfeer van de jaren tachtig, met kleding, muziek en snelle stoere retro-auto’s waaronder de Hyundai Grandeur, de Pony Pick-up, de Porter Pick-up en sedans als de Sonata, Stellar en Cortina. In Seoul Vibe worden de auto’s gebruikt door de straatracers van het Sanggye-dong Supreme Team die voorafgaand aan de Olympische Spelen ingeschakeld worden om een verdachte zaak rond smeergeld en omkoperij op te lossen.

In de film Seoul Vibe zijn hoofdrollen weggelegd voor enkele iconische retro-modellen van Hyundai uit de jaren tachtig.

Spectaculaire achtervolgingsscènes

Uiteraard levert dat – middenin Seoul – spectaculaire achtervolgingsscènes op waarbij Dong-wook, gespeeld door de Koreaanse acteur Yoo Ah-in, als leider van de groep zijn driftskills mag laten zien. Andere hoofdrollen in de Zuid-Koreaanse blockbuster zijn weggelegd voor Ko Kyung-pyo, Lee Kyoo-hyung, Park Ju-hyun en Ong Seong-wu.

‘Door vanaf het allereerste moment nauw samen te werken met Netflix zijn we erin geslaagd een unieke sfeer te creëren met onze historische modellen. De film heeft een newtro vibe (new + retro) die elke generatie zal aanspreken, inclusief millennials en Gen Z’ers’, aldus Thomas Schemera, Executive Vice President, Global Chief Marketing Officer en Head of Customer Experience Division bij Hyundai Motor Company.

Op het metaverse-platform ZEPETO kun je auto’s uit de film Seoul Vibe zelf virtueel samenstellen en er bovendien mee rijden.

Zelf racen op ZEPETO

Hyundai grijpt de release van Seoul Vibe aan om zijn retro-modellen langs verschillende wegen onder de aandacht te brengen bij het grote publiek. Zo is op het metaverse-platform ZEPETO de garage uit de film te zien. Daar kunnen bezoekers van ZEPETO auto’s uit de film zelf virtueel samenstellen en er bovendien mee rijden. Ook is er gelegenheid tot een virtuele ontmoeting met Park Ju-hyun. In Seoul Vibe speelt zij de rol van Yoon-hee, een stoere motorrijdster.

Hyundai is een van de grootste autofabrikanten ter wereld. Maar we doen meer dan alleen auto’s bouwen. Hyundai maakt robots, bouwt zelfstandig rijdende auto’s, ontwikkelt vliegende taxi’s. Kortom, we veranderen razendsnel van een autoproducent in een aanbieder van slimme mobiliteitsoplossingen. Benieuwd wat je allemaal van Hyundai kunt verwachten in de toekomst?

Alles over Hyundai

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen