iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Volkskrant over de IONIQ 5: ‘Star Wars op vier wielen’

In de autorubriek Blik test de Volkskrant de IONIQ 5. Conclusie: De nieuwe IONIQ 5 heeft ongeveer alles wat de concurrentie ook heeft, maar deze elektrische auto heeft ook zijn uiterlijk mee. Een mooi compliment voor onze elektrische auto, die door de redacteur wordt omschreven als Star Wars op vier wielen. Wat hij daarmee bedoelt? Lees snel verder.

De Volkskrant over de IONIQ 5: Deze elektrische auto heeft ook zijn uiterlijk mee.

Ze beginnen behoorlijk op elkaar te lijken, die grotere elektrische auto’s. […] Wat dat betreft moet de auto van deze week van goeden huize komen om dat te overtoepen, aangezien de concurrentie alles wat de IONIQ 5 heeft, óók heeft. En daarom is het maar goed ook dat deze zogeheten CUV (Cute Utility Vehicle, denken wij) goed wegkomt met z’n uiterlijk.

De auto heeft strepen over de flanken en vouwen in de body. Led-verlichte blokjes om de aandacht mee te trekken, een messcherpe C-stijl en rechthoekige led-koplampen onder een booskijkende motorklep.

Het geeft de neus een streng uiterlijk, de 20 (!) inch velgen zijn woest aantrekkelijk en het geheel oefent, samen met de joekels van dashboardbeeldschermen en het grappige stuurtje zónder logo, een Star Wars-achtige aantrekkingskracht uit.

Dit is de toekomst zoals we de toekomst graag zien (en ja, er zijn hele kuipen oude visnetten en legio petflessen verwerkt in dit staaltje techniek, want ook dát is de toekomst).

De Volkskrant over de IONIQ 5: Joekels van dashboardbeeldschermen en een grappig stuurtje zónder logo.

We horen het graag wanneer de nuffige spraakherkenning de opdrachten gewoon uitvoert in plaats van te klagen over ‘te veel achtergrondlawaai’, terwijl we voor het stoplicht stilstaan.

De wielbasis, de ruimte tussen voor- en achterwielen, is met 3 meter aanzienlijk. En aangezien de voorstoelen relatief dun zijn, is er achterin een hoeveelheid knieruimte waar menig vervoermiddel uit het topsegment jaloers op kan worden. Zeker omdat de achterbank ook nog eens kan worden verschoven.

En dan nog één ondubbelzinnig complimentje aan de firma: de voorstoelen zijn in een loungepositie te verstellen mét een wegklapbare ondersteuning van de onderbenen. Eigenlijk jammer dat het snelladen (bij een 350 kw/h-station) maar 18 minuten duurt.

Lees hier het hele artikel.

De Volkskrant over de IONIQ 5: Dit is de toekomst zoals we de toekomst graag zien.

Maak ook kennis met de IONIQ 5

Benieuwd naar de volledig elektrische IONIQ 5? Kom gerust eens langs voor een proefrit. De IONIQ 5 is verkrijgbaar met keuze uit twee batterijpakketten en achterwiel- of vierwielaandrijving. In totaal zijn er vier uitvoeringen: Style, Connect, Connect+ en Lounge. In de standaarduitvoering Style is de IONIQ 5 (met 58 kWh-batterij) al zeer rijk uitgerust.

Maak een proefrit

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen