iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Merkwaarde Hyundai stijgt naar 15,2 miljard dollar

Dat Hyundai een van de grootste autofabrikanten ter wereld is, wist je waarschijnlijk al. En dan hebben we het niet alleen over verkoopaantallen. Ook wat betreft merkwaarde gooit Hyundai hoge ogen. Die wordt door het toonaangevende marktonderzoeksbureau Interbrand namelijk geschat op maar liefst 15,2 miljard dollar.

Elk jaar zet Interbrand de 100 waardevolste merken ter wereld op een rij. Op die Interbrand Best Global Brands ranglijst bezet Hyundai de 35ste plaats. Daarmee is dit het zevende jaar op rij waarin Hyundai in de top 40 van waardevolste merken staat. Kijken we specifiek naar automerken, dan bezet Hyundai de zesde plaats in de Best Global Brands top 100.

Waarde Hyundai verviervoudigd sinds 2005

De merkwaarde van 15,2 miljard dollar betekent een stijging met 6,3 procent ten opzichte van 2020. Ten opzichte van het jaar 2005, het jaar waarop Hyundai de top 100 binnen denderde, is de waarde van het merk Hyundai zelfs verviervoudigd.

De stijgende lijn op Interbrand Best Global Brands ranglijst is het gevolg van de vele initiatieven van Hyundai op het gebied van elektrisch rijden en slimme mobiliteitsoplossingen. Hyundai wil uitgroeien tot het groenste merk ter wereld en ontwikkelt daarom milieuvriendelijk auto’s voor iedereen en voor elke portemonnee.

De stijgende lijn op Interbrand Best Global Brands ranglijst is het gevolg van de vele initiatieven van Hyundai op het gebied van elektrisch rijden en slimme mobiliteitsoplossingen.

Hyundai vóór 2045 volledig CO2-neutraal

In het verlengde daarvan kondigde Hyundai onlangs aan vanaf 2035 te stoppen met de verkoop van auto’s met verbrandingsmotoren in Europa. Het doel is om vóór 2045 volledig CO2-neutraal te zijn. Dat betekent dat alle energie die Hyundai als autoconcern verbruikt voor zijn producten en wereldwijde activiteiten, afkomstig is uit duurzame energiebronnen.

Daarnaast zet Hyundai vaart achter zijn plannen om te transformeren in een topaanbieder op het gebied van slimme mobiliteitsoplossingen. Zo hanteert Hyundai roboticatechnologieën voor nieuwe mobiliteitsoplossingen als autonoom rijden en Urban Air Mobility en zijn er plannen om robots te ontwikkelen die – in lijn met de visie Progress for Humanity van Hyundai – het leven en welzijn van mensen verbeteren en de veiligheid bevorderen.

De Interbrand top 100-lijst van merkadviesbureau Interbrand wordt samengesteld op basis van de financiële prestaties van het merk, de kracht van het merk ten opzichte van de concurrentie en de rol van het merk in de keuze van de doelgroep. De lijst wordt aangevoerd door Apple met daarachter respectievelijk Amazon en Microsoft.

Volg het laatste nieuws over Hyundai

Wil je niets missen en altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws over Hyundai? Meld je dan nu aan voor de gratis digitale Hyundai-nieuwsbrief.


Nieuwsbrief aanvragen

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen