iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Modeontwerper Jeremy Scott toont speciale collectie tijdens Re:Style 2023 in Amsterdam

Hyundai hecht grote waarde aan het milieu. Daar hoort ook een verantwoorde consumptie bij en daarom lanceerde Hyundai enkele jaren geleden Re:Style, een wereldwijd platform voor upcycling en een circulaire economie. Meerdere modemerken, -huizen en -ontwerpers verleenden al hun medewerking aan Re:Style en nu levert ook Jeremy Scott een belangrijke bijdrage aan dit initiatief. Speciaal voor Re:Style 2023 ontwierp de bekende modeontwerper een spraakmakende modecollectie die te zien is in Amsterdam.

Maria Cornejo

Tijdens het evenement in Amsterdam wordt Jeremy Scott vergezeld door Maria Cornejo. Ze was de eerste modeontwerpster die zich, in 2019, bij Re:Style voegde en is een bekend gezicht in de internationale modewereld. Destijds was Cornejo’s Re:Style-collectie gebaseerd op het hergebruik van stoffen die in auto-interieurs worden gebruikt, zoals veiligheidsgordels, airbags en stoelhoezen. De kleding van Maria Cornejo wordt wereldwijd door beroemdheden gedragen en staat erom bekend dat het gemaakt wordt van natuurlijke materialen die minimaal bewerkt worden.

Re:Style is ontstaan vanuit het inzicht dat hoewel de meeste materialen – metaal en niet-ijzerhoudende materialen – worden gerecycled als een auto het einde van zijn levensduur heeft bereikt, bepaalde onderdelen als veiligheidsgordels en airbags toch op de vuilnisbelt belanden. Met Re:Style wil Hyundai, geheel in lijn met zijn toekomstvisie Progress for Humanity, consumenten over de hele wereld bewust maken van de impact van de productie van overgebleven materialen op onze samenleving en hoe we die creatief en praktisch kunnen hergebruiken.

De modecollectie van Jeremy Scott voor Re:Style 2023 in Amsterdam.

Trendy modemerken

Van het hergebruiken van airbags en veiligheidsgordels uit oude auto's tot het recyclen van plastic flessen, suikerriet, graan en olie: alles wat anders weggegooid zou worden, krijgt een nieuw leven. Voor Re:Style 2020 werkte Hyundai samen met trendy modemerken als Alighieri, E.L.V. DENIM, Public School, pushBUTTON, Richard Quinn en Rosie Assoulin. Het resultaat was een collectie sieraden, jumpsuits, tassen, (werk)kleding en andere producten, allemaal gemaakt van gebruikte en restmaterialen uit de autoproductie.

De modecollectie van Jeremy Scott is onthuld in Seoul en in het kader van Re:Style 2023 eenmalig getoond in Amsterdam. Door verschillende niet meer te gebruiken materialen uit het autoproductieproces opnieuw in te zetten, creëerde Scott extravagante modestukken. Hij doorbreekt bewust de stereotypen van duurzaam design met een haute couture-collectie bestaande uit auto-onderdelen als wielen, veiligheidsgordels, achterlichten en ruitenwissers.

De modecollectie van Jeremy Scott voor Re:Style 2023 in Amsterdam.

Koreaanse erfgoed

De essentie van Re:Style weerspiegelt het Koreaanse erfgoed van Hyundai. In de Koreaanse cultuur is het gebruikelijk oude materialen, gebouwen en erfgoed te behouden om er vervolgens iets moderns en nieuws mee creëren. Behalve een platform is Re:Style ook een levensstijl die mensen aanmoedigt hun keuzes te heroverwegen, van de kleding die ze dragen tot de auto's waarin ze rijden. Re:Style krijgt de komende jaren een vervolg en zal zich niet alleen met mode toespitsen op een circulaire economie, maar ook met architectuur en muziek.

Hyundai’s toekomstvisie Progress for Humanity omvat Creating Shared Value (CSV): dit vormt de basis van de bedrijfsvoering van Hyundai. Om meerwaarde te creëren voor de samenleving waarin Hyundai werkzaam is, wil het bouwen aan een duurzaam zakelijk ecosysteem. Re:Style valt onder de pijler ‘circulaire economie’, waarbij materialen en afval nieuw leven worden ingeblazen op weg naar een duurzamere toekomst.

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen