iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai zet vol in op waterstofmaatschappij

Hyundai ziet waterstof als dé sleutel tot een duurzame toekomst. Met bijna dertig jaar ervaring in waterstoftechnologie werken wij hard aan een wereld waarin waterstof een vanzelfsprekende energiebron is – voor auto’s, industrie en zelfs complete steden.

Tijdens de 16e editie van de Clean Energy Ministerial (CEM16), een internationaal forum met als doel de ontwikkeling en toepassing van schone energie te versnellen, presenteerde Hyundai zijn ambitieuze plannen om de overgang naar een waterstofmaatschappij te versnellen. ‘Waterstof is een efficiënte energiedrager die energiezekerheid en innovatie stimuleert’, zegt Ken Ramirez, hoofd van de Energy & Hydrogen Business Division bij Hyundai. ‘Via ons merk HTWO brengen we grootschalige, praktische oplossingen die laten zien dat een waterstofmaatschappij dichterbij is dan ooit.’

Innovatie door de hele keten

Hyundai ontwikkelt niet alleen waterstofauto’s zoals de nieuwe NEXO, maar kijkt naar de volledige waardeketen: van productie en distributie tot toepassingen in transport en industrie. Met innovatieve technologieën zoals Waste-to-Hydrogen en elektrolysehubs maakt Hyundai waterstofproductie efficiënter en versterkt het lokale waterstofeconomieën.

Tijdens de CEM16 en de APEC Energy Ministerial Meeting leverde Hyundai een vloot van 32 volledig nieuwe Hyundai’s NEXO als officiële voertuigen voor hooggeplaatste gasten.

Wereldwijd en lokaal actief

Hyundai werkt wereldwijd aan projecten die laten zien wat waterstof kan betekenen. Denk aan duurzame transportoplossingen zoals NorCAL ZERO in de VS, waterstoftrucks voor havens en luchthavens, en logistieke toepassingen via HTWO Logistics. Zo draagt Hyundai bij aan de verduurzaming van mobiliteit en industrie op grote schaal.

Tijdens internationale evenementen laat Hyundai zien wat de toekomst van mobiliteit in petto heeft. De nieuwe NEXO – een waterstofauto met een bereik van 700 kilometer die in slechts vijf minuten is bijgetankt – zet de standaard in zijn klasse. Onder de vlag van HTWO breidt Hyundai bovendien de infrastructuur voor waterstofvoertuigen wereldwijd uit, zodat rijden op waterstof steeds toegankelijker wordt.

Samen bouwen aan een duurzame toekomst

Om de overstap naar een waterstofmaatschappij te versnellen, zoekt Hyundai actief samenwerking met overheden, bedrijven en kennisinstellingen. Want alleen door samen te werken kan waterstof op grote schaal worden ingezet en een cruciale rol spelen in de energietransitie. ‘Onze ambitie is duidelijk’, besluit Ramirez. ‘We willen een CO₂-neutrale samenleving mogelijk maken, waarin waterstof een belangrijke pijler is van een duurzame en innovatieve toekomst.’

‘Waterstof is een efficiënte energiedrager die energiezekerheid en innovatie stimuleert’, aldus Ken Ramirez, hoofd van de Energy & Hydrogen Business Division bij Hyundai.

Clean Energy Ministerial (CEM)

De CEM werd in 2010 opgericht als hoogwaardig internationaal forum met als doel de ontwikkeling en toepassing van schone energie te versnellen. Het forum telt 29 lidstaten – waaronder Zuid-Korea, de Verenigde Staten, China, Japan en Brazilië – en 21 deelnemende landen zoals Zwitserland, Egypte en Turkije. Ook organisaties als het Internationaal Energieagentschap (IEA), de VN-organisatie voor Industriële Ontwikkeling (UNIDO) en de Wereldbank nemen deel. De CEM16 en de APEC Energy Ministerial Meeting werden dit jaar gezamenlijk georganiseerd door Zuid-Korea en Brazilië in Busan.

Benieuwd wat Hyundai nog meer in petto heeft in de toekomst? Meld je dan nu aan voor de digitale nieuwsbrief van Hyundai.



Nieuwsbrief aanvragen

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen