Het Van Gogh Museum is misschien wel het indrukwekkendste museum ter wereld. Daar móet je een keer geweest zijn. Om zoveel mogelijk mensen te kunnen laten genieten van de werken van de beroemde schilder, organiseren Hyundai en het Van Gogh Museum op 26 oktober de Hyundai Mobility Day. Uiteraard alleen als de situatie het gezien de huidige coronacrisis toelaat.
Hyundai heeft zijn samenwerking met het Van Gogh Museum verlengd. Hyundai is sinds 2016 partner van het Van Gogh Museum en zal tot zeker 2022 bij het museum betrokken blijven. De samenwerking geeft Hyundai de mogelijkheid om duurzame mobiliteit bij een breed en geïnteresseerd publiek onder de aandacht te brengen.
In het teken staan van toegankelijkheid
De Hyundai Mobility Day zal in het teken staan van toegankelijkheid, voor beide partijen een belangrijke kernwaarde. Samen met Hyundai ontwikkelt het Van Gogh Museum hiervoor educatieve activiteiten voor diverse doelgroepen. Naast deze activiteiten maakt Hyundai ook de Koreaanse vertaling van de MultiMediaTour mogelijk, alsook de Koreaanse museumgids.
‘Wij zijn erg blij en vereerd dat Hyundai ervoor kiest om juist nu verbonden te blijven aan ons museum’, aldus de directieleden van het Van Gogh Museum Emilie Gordenker en Adriaan Dönszelmann. ‘Kunst en cultuur bieden troost en inspiratie, ook in deze moeilijke tijden.’
Elektrische Hyundai’s voor museum
‘Vanuit onze gezamenlijke passie voor het werk en leven van Vincent van Gogh kunnen we dankzij deze bijdrage werken aan een toegankelijker museum. Voor iedereen die nu via digitale wegen Van Gogh beter leert kennen en de bezoekers op het Museumplein in Amsterdam die we snel weer hopen te verwelkomen.’
Opnieuw stelt Hyundai enkele elektrische Hyundai’s ter beschikking aan het Van Gogh Museum. Het gaat om de vernieuwde IONIQ Electric en KONA Electric. Voor de gelegenheid zijn deze gehuld in meesterwerken van Vincent van Gogh: Amandelbloesem en Zonnebloemen.
2 miljoen bezoekers
Het van Gogh Museum herbergt de grootste collectie kunstwerken van Vincent van Gogh ter wereld. Liefst 2 miljoen mensen bezoeken jaarlijks het Van Gogh Museum, waarmee de tentoonstellingsruimte tot de 20 topmusea in de wereld behoort.
Samenwerken met het Van Gogh Museum past helemaal in de visie van Hyundai om een breder publiek kennis te laten maken met de schoonheid van kunst en design. Dat is ook de reden dat Hyundai wereldwijd met meerdere musea partnerschappen heeft. Meer weten?
Nieuwsbrief aanvragen