iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Op zoek naar een goede caravantrekker? Om de TUCSON kun je niet heen

Januari is doorgaans geen maand om er met de caravan op uit te trekken, maar wanneer je op zoek bent naar een nieuwe trekauto is dit de uitgelezen periode om je eens rustig te oriënteren. Ga je voor elektrisch? Dan is de IONIQ 5 – ANWB Trekauto van het Jaar 2022 – een prima keuze. Liever een hybride? Probeer dan de Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI Hybrid – ANWB Trekauto van het Jaar 2021 – eens uit. Of lees eerst de vergelijkende test in het magazine Autovisie waarin de TUCSON het opneemt tegen de Nissan Qashqai. Hieronder enkele quotes uit het artikel.

Autovisie over de Hyundai TUCSON: Je ziet hem veel in het straatbeeld en nog altijd is het een markante verschijning.

Hyundai levert een uitgebalanceerd aanbod van de TUCSON, variërend van een milde hybride tot een HEV en een PHEV-versie. Deze vierde generatie staat in de top-20 van de bestverkopende auto’s in Nederland.

De voorstoelen in de Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI Hybrid Premium hebben standaard verwarming, maar ook koeling. Ook de achterbank is voorzien van een verwarmfunctie en dat is wel prettig, gezien de lederlook-bekleding.

Met een lengte van 4,50 meter voldoet de TUCSON helemaal aan de ideale maten voor een C-segment SUV. Je ziet hem veel in het straatbeeld en nog altijd is het een markante verschijning.

Gaan we op de commandopost zitten, dan valt op dat de TUCSON een grotere en bredere bestuurdersstoel heeft. […] De stoel bevindt zich hoog boven de grond en is elektrisch uitgebreid verstelbaar om de ideale positie te vinden.

Op de tweede zitrij weet de TUCSON duidelijk de meeste zieltjes te winnen. De achterbank heeft een lange zitting, staat hoog in de auto, de beenruimte is riant en de hoek van de rugleuning is verstelbaar. […] De tweede zitrij van de Qashqai biedt meer dan voldoende ruimte, maar duidelijk minder dan de TUCSON.

Het zijn allebei prima gezinsauto’s, maar de groeispurt van de tieners kan beter opgevangen worden in de TUCSON. Er kan ook meer bagage mee: grofweg 600 liter voor de Koreaan tegen 500 liter voor de Japanner.

Doorslaggevend kan het trekvermogen zijn. De Hyundai sleurt 1.650 kilo vooruit. De caravan kan in de verkoop als de Nissan wordt gekozen, want hij trekt maximaal 750 kilo.

Door het flinke koppel voelt het alsof je met een royale motorisering onderweg bent, die inhaalacties kan uitvoeren zonder veel toeren te maken. Hij sprint ruim binnen acht tellen naar 100 km/u.

Het hele artikel lees je in Auto Review.

Autovisie over de Hyundai TUCSON: Gaan we op de commandopost zitten, dan valt op dat de TUCSON een grotere en bredere bestuurdersstoel heeft.

Een van de allerbeste caravantrekkers

Met het winnen van de verkiezing Trekauto van het Jaar 2021 heeft de Hyundai TUCSON ruimschoots bewezen een van de allerbeste caravantrekkers te zijn. Volgens de jury van ANWB Kamperen maakt de SUV vooral indruk met zijn goede weggedrag en sterke hybride-aandrijflijn die naadloos overschakelt van de benzinemotor naar de elektromotor en terug.



Ontdek de TUCSON Hybrid

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen