Frontaal in de aanval
In autoland is niets heilig en geen positie veilig. Zeker niet nu Hyundai frontaal de aanval opent met de IONIQ Hybrid, niets minder dan de Koreaanse Prius.
Simpelweg spotgoedkoop
Reken maar dat de basisprijs van 21.995 euro van de IONIQ Hybrid pijn doet bij de Nederlandse Toyota-importeur. […] De Koreaan is simpelweg spotgoedkoop in vergelijking met de Prius, die een starttarief van minimaal 29.995 euro kent.
Voordeliger in de lease
Door een financiële bril bekeken is de Hyundai IONIQ Hybrid veruit het aantrekkelijkst van de twee. Ook in de lease is de Koreaan uiteraard voordeliger.
LEES OOK:
Hyundai IONIQ is Prius de baas in test AutoWeek!
Multimediasysteem
Materialen en afwerking doen weinig voor elkaar onder, maar de hogere aanschafprijs van de Prius zie je niet terug. Integendeel, het multimediasysteem is een drama in vergelijking met dat van de Hyundai.
Meer power
Onder de streep is de Hyundai de stillere van de twee én de snellere auto. Dat mag je verwachten met 141 pk tegenover 122 pk voor de Prius. […] Iets meer souplesse in de Prius dus, en iets meer power in de IONIQ.
Besturing goed bekrachtigd
De Hyundai IONIQ heeft een straffer rijgedrag. Door stuggere veren, hardere dempers en dikkere stabilisatoren worden koetsbewegingen beter ingetoomd dan de Prius. De besturing is goed bekrachtigd en precies, waarmee hij zich door de goede bodycontrole nauwkeurig laat plaatsen.
De volledige test is te lezen in Autovisie nr. 22.
Kom proefrijden!
Zelf ervaren hoe het is om in de Hyundai IONIQ Hybrid te rijden? Kom hem uitproberen bij de dichtstbijzijnde Hyundai-dealer.