iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai en het Van Gogh Museum bezorgen ouderen een onvergetelijke dag

Het bezoeken van een museum lijkt zo vanzelfsprekend, maar als je op een leeftijd komt dat lopen niet meer zo makkelijk gaat, wordt de drempel om zelfstandig leuke dingen te ondernemen steeds hoger. Hyundai en het Van Gogh Museum hebben daar iets op bedacht: Connection Day. Voor het vierde jaar op rij zorgden de twee partners ervoor dat ouderen deze dag in hun eigen tempo de kunst van Vincent van Gogh konden beleven.

Het Van Gogh Museum en Hyundai willen graag een positieve bijdrage leveren aan het welzijn van ouderen door hen te inspireren met het leven en werk van Van Gogh. Hyundai is sinds 2016 partner in mobiliteit van het Van Gogh Museum. Met de steun van Hyundai ontwikkelt het Van Gogh Museum educatieve activiteiten voor kwetsbare ouderen.

Een IONIQ 5 en IONIQ 6, gehuld in twee meesterwerken van Vincent van Gogh – Amandelbloesem en Zonnebloemen. Foto: Jelle Draper

Jubileumtentoonstelling

Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van het Van Gogh Museum trakteerden Hyundai en het museum ouderen op een speciale editie van Connection Day. Het programma leidde de deelnemers en hun begeleiders door de tweede jubileumtentoonstelling in het Van Gogh Museum, getiteld Van Gogh in Auvers. Zijn laatste maanden, waaraan Hyundai ook als tentoonstellingspartner heeft bijgedragen. De jubileumtentoonstelling behandelt de korte, maar cruciale laatste fase in Van Goghs artistieke ontwikkeling.

De beroemde schilder woonde de laatste maanden van zijn leven, van 20 mei 1890 tot aan zijn dood op 29 juli dat jaar, in het Franse dorp Auvers-sur-Oise, vlakbij Parijs. Hij was in die maanden zeer productief en maakte er enkele van zijn bekendste meesterwerken, waaronder Korenveld met kraaien, Dokter Paul Gachet en De kerk van Auvers-sur-Oise.

De tentoonstelling Van Gogh in Auvers. Zijn laatste maanden is een bekroning van het jarenlange onderzoek dat naar deze laatste periode van Van Goghs leven is gedaan. Bovendien is het een unieke kans om ruim vijftig schilderijen en dertig tekeningen en schetsen van Vincent van Gogh te zien die nog nooit eerder samen getoond zijn, met bijzondere bruiklenen uit privécollecties en musea wereldwijd.

Tijdens Connection Day worden ouderen in elektrische auto’s van Hyundai naar het Van Gogh Museum gebracht. Foto: Jelle Draper

Partner in mobility

Speciaal voor ouderen bood Hyundai het Connection Day-programma op maandag 19 juni gratis aan. Die dag konden ouderen de jubileumtentoonstelling Van Gogh in Auvers. Zijn laatste maanden bezoeken met begeleiding. Toegankelijkheid is voor zowel het Van Gogh Museum als voor Hyundai een belangrijke kernwaarde.

Daarom zet Hyundai zich al enige jaren als partner in mobility van het Van Gogh Museum in om mensen voor wie een bezoek aan het museum niet altijd vanzelfsprekend is met de wereld van Vincent van Gogh te verbinden. De volledig elektrische auto’s van Hyundai, een IONIQ 5 en IONIQ 6, gehuld in twee iconische meesterwerken – Amandelbloesem en Zonnebloemen – van Vincent van Gogh, zorgden voor het vervoer van de deelnemers van en naar het museum.

Voor ouderen die niet zelfstandig het museum kunnen bezoeken, organiseert het Van Gogh Museum ook al enige jaren de Ouderendagen. Op 18 september, 9 oktober, 6 november en 27 november dit jaar kunnen ouderen (70+) samen met hun begeleider deelnemen aan een programma rond de vaste collectie van het Van Gogh Museum. Deelnemers kunnen dan met volop begeleiding en in hun eigen tempo (opnieuw) kennismaken met het leven en werk van Vincent van Gogh.

Volg het laatste nieuws

Op de hoogte blijven van al het nieuws rond Hyundai? Meld je dan aan voor onze digitale nieuwsbrief.


Nieuwsbrief aanvragen

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen