iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai brengt airbags en veiligheidsgordels naar de catwalk

Wat autodesign en modedesign met elkaar gemeen hebben? Nog best een heleboel! Zo presenteert Hyundai een heel bijzondere lijn modeartikelen gemaakt van gebruikte en restmaterialen uit de autoproductie. Deze duurzame collectie, genaamd Re:Style 2021, is samengesteld in samenwerking met de trendy modewinkels L’Eclaireur en BoontheShop.

De opbrengst van de verkoop van deze artikelen gaat naar diverse duurzaamheidsprojecten. Actrice Doona Bae, acteur KyoHwan Koo en influencer Shudu dragen allemaal Re:Style-items en vertellen in onderstaande video meer over het doel en de filosofie van de campagne.

Re:Style 2019 en Re:Style 2020

Het is niet voor het eerst dat Hyundai zich in de mode begeeft. Vorig jaar (Re:Style 2020) en in 2019 (Re:Style 2019) sloeg Hyundai ook al de handen ineen met trendy modemerken om van gebruikte en restmaterialen uit de autoproductie allerlei modeartikelen te maken.

Dit jaar werkt Hyundai samen met L’Eclaireur en BoontheShop. Hyundai selecteerde deze beroemde modewinkels uit respectievelijk Parijs en Seoul omdat zij dezelfde ideeën hebben over hoe je producten op een duurzame manier kunt maken.

De modecollectie Re:Style 2021 van Hyundai kwam tot stand in samenwerking met L’Eclaireur en BoontheShop.

Airbags en veiligheidsgordels

Voor de collectie Re:Style 2021 gebruikten de designers onder meer airbags en veiligheidsgordels. Verder verzamelde Hyundai ecologische en duurzaam geproduceerde materialen uit zijn elektrische auto IONIQ 5, zoals PET-flessen en textiel van gerecyclede vezels.

In de winkels van L’Eclaireur en BoontheShop kun je kiezen uit twaalf modeartikelen, waaronder trainingsjacks, sweatshirts, hoodies met rits, korte en lange broeken. Deze unieke producten zijn slechts in beperkte hoeveelheden te koop.

Voor de collectie Re:Style 2021 van Hyundai gebruikten de designers onder meer airbags en veiligheidsgordels.

Toekomstvisie Progress for Humanity

Re:Style 2021 is helemaal in lijn met Hyundai’s toekomstvisie Progress for Humanity. Met Re:Style 2021 wil Hyundai jonge consumenten over de hele wereld bewust maken van de impact van de productie van overgebleven materialen op onze samenleving en hoe we die creatief en praktisch kunnen hergebruiken. Op de hoogte blijven?


Nieuwsbrief aanvragen

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen