iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hanna Verboom met IONIQ langs BN'ers

Hanna Verboom wordt het gezicht van de nieuwe Hyundai IONIQ. De actrice – bekend van o.a. haar rol in de televisieserie Co-assistent – is in het dagelijks leven nauw betrokken bij diverse sociale projecten en maakt zich sterk voor het World Food Programme van de Verenigde Naties. Net als Hanna wil Hyundai met de IONIQ zijn steentje bijdragen aan een betere toekomst.

In haar rol van IONIQ-ambassadeur is Hanna inmiddels veel op pad geweest. Zij maakte vele honderden kilometers met de Hyundai IONIQ om bekende en minder bekende Nederlanders voor de camera aan de tand te voelen over hun ecologische voetafdruk, ofwel hoe zeer zij maathouden om de uitstoot van CO2 die vrijkomt door het gebruik van fossiele brandstoffen binnen de perken te houden.
 
Verrassende dilemma’s
In de video’s legt Hanna haar gesprekpartners verrassende dilemma’s voor. Daarmee beweegt zij hen ertoe gedegen na te denken over schone mobiliteit. De Hyundai IONIQ is de eerste auto ter wereld die beschikbaar is met drie verschillende aandrijfsystemen: hybride, plug-in hybride en volledig elektrisch. ‘Ofwel, de Hyundai is schoon, schoner, schoonst’, aldus Hanna.
 
Anders en beter kiezen
Het milieu, schone mobiliteit en het terugdringen van de CO2-emissie heeft grote aandacht van Hanna. ‘Ik heb ja gezegd tegen de campagne met de Hyundai IONIQ omdat ik me er zeer bewust van ben dat er maat moet worden gehouden bij de uitstoot van CO2-gas. We moeten anders gaan kiezen, beter gaan kiezen en de uitstoot van CO2 minimaliseren.’
 
Nek uitsteken
‘Die impact ontstaat pas wanneer grote autofabrikanten zich hiervoor inzetten en daarmee duurzame keuzes toegankelijk maken. Hyundai is hierin echt vooruitstrevend, zoals nu met de Hyundai IONIQ en met de Hyundai ix35 Fuel Cell, een waterstofauto die helemaal geen uitstoot heeft. Ze tonen lef door de nek uit te steken. Hyundai wil tot de groenste autofabrikanten ter wereld gaan behoren. Aan zo’n fabrikant verbind ik me graag.’
 
538-radiomaker Coen Swijnenberg
Over de video’s vertelt Hanna verder: ‘Ik heb gesproken met DJ Isis (Isis van der Wel), met 538-radiomaker Coen Swijnenberg, maar ook met Bright-journalist Rutger Middendorp. Met Bart van Olphen, medeoprichter van www.fish-tales.com (duurzame vis), had ik een waanzinnig interessant gesprek en Annemarie van der Ven – van fashion-vrouwenblog www.enfait.nl – gaf mij een inkijk in duurzaamheid in de modewereld. Het waren stuk voor stuk bijzondere ontmoetingen met een aantal uitdagende thema’s. Welke dat zijn? Daarvoor moet je de video’s natuurlijk bekijken.’

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen