Per 1 januari 2025 is de BPM-vrijstelling vervallen voor volledig elektrische auto’s. Voor iedere EV moet nu een vast BPM-bedrag van € 667 betaald worden. Voor de modellen met een verbrandingsmotor zijn de BPM-tarieven opnieuw verhoogd. Hyundai kiest ervoor om deze kosten niet door te berekenen in de consumentenprijzen van zijn elektrische modellen INSTER, KONA Electric, IONIQ 5, IONIQ 6 en NEXO. Dat geldt ook voor de plug-in hybride-uitvoeringen van de TUCSON en SANTA FE.
Veel auto’s worden met ingang van 2025 duurder, maar voor de meeste Hyundai-modellen geldt dat niet. Wij zorgen ervoor dat de prijzen van onze elektrische en plug-in hybride auto's gelijk blijven, ondanks de invoering van BPM voor volledig elektrische auto’s en de BPM-verhoging voor modellen met een verbrandingsmotor. Die kosten neemt Hyundai voor zijn rekening, zodat jij gewoon een Hyundai kunt aanschaffen voor een aantrekkelijke prijs.
Prijswijzigingen Hyundai-modellen per 2025
- Hyundai i10: + € 200 tot € 700
- Hyundai i20: + € 800
- Hyundai i30 (Wagon): + € 800 tot € 1.400
- INSTER: geen
- BAYON: + € 800
- KONA Mild-Hybrid: + € 800
- KONA Hybrid: + € 300
- KONA Electric: geen
- IONIQ 5: geen
- IONIQ 6: geen
- TUCSON Hybrid: + € 800
- TUCSON Plug-in Hybrid: geen
- SANTA FE Hybrid: + € 1.500
- SANTA FE Plug-in Hybrid: geen
- NEXO: geen
- STARIA: + € 9.820
Overgangsregeling
Voor auto's die in 2024 zijn geregistreerd, geldt een overgangsregeling. Als de auto uiterlijk eind februari 2025 op naam wordt gezet, blijft het BPM-tarief van 2024 gelden. Dit geldt niet voor bedrijfswagens, zoals de Hyundai STARIA, waarvan de prijzen aanzienlijk zullen stijgen door het wegvallen van de BPM-vrijstelling.
Ondanks stijgende kosten voor bijvoorbeeld transport en schoonmaak, blijft Hyundai de kosten voor het rijklaar maken van auto's in 2025 gelijk houden. Benieuwd naar alle consumentenprijzen en brochures van onze modellen per 1 januari 2025?
Bekijk prijzen