iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

De KONA N Line heeft het allemáál

Zoals de Hyundai KONA N Line zie je ze niet vaak: stoere luchtinlaten, een opvallende diffuser, sportieve uitlaatstukken, dikke 18-inch lichtmetalen wielen en een lekker vlotte 120 pk (88 kW) sterke 1,0-liter turbobenzinemotor … deze compacte SUV heeft het allemaal! In zijn klasse is het misschien wel de sportiefste auto die je kunt krijgen en om dat te testen vergeleek AutoWeek de KONA N Line met een geduchte concurrent, de Opel Mokka. Hieronder enkele bevindingen uit de vergelijkende test.

De Hyundai KONA in de sportieve N Line-uitvoering.

Een opvallend groot scherm voor het infotainmentsysteem domineert het dashboard van de KONA en het instrumentarium is gedigitaliseerd, met keuze uit diverse typen wijzerplaten voor de twee grote klokken.

Er is beduidend meer ruimte voor je benen en de zitpositie is hoger dan in de Mokka.

De gasrespons verbetert duidelijk als je voor de rijmodus Sport kiest, waarbij je ook nog eens wordt getrakteerd op een dot tussengas bij het terugschakelen.

De motor van de KONA is voorzien van een gecombineerde starter-generator met een 48-volt batterij. Die ondersteunt en zorgt voor meer koppel bij een laag toerental.

De Hyundai KONA in de sportieve N Line-uitvoering.

Ook deze auto staat op 18-inch wielen en is daarnaast stugger geveerd. Het is niet voor niets een N Line.

Opel maakt goede sier met de iets lagere prijs, zo lijkt het, totdat je naar de standaarduitrusting gaat kijken en tot de conclusie komt dat je voor veel opties moet bijbetalen.

De KONA heeft vrijwel alles aan boord wat de Mokka in deze test ook heeft, plus elektrische stoelverstelling, een premium audiosysteem, suède bekleding en zelfs stoelventilatie.

Het ruimere interieur, de rijke standaarduitrusting en het puike infotainmentsysteem zette de Hyundai KONA op voorsprong. De Opel Mokka moet het vooral hebben van zijn jeugdige uitstraling en prettige motor.

Het hele artikel lees je in AutoWeek nr. 41.

De Hyundai KONA in de sportieve N Line-uitvoering.

48-volt mild-hybrid-systeem

Het 48-volt mild-hybrid-systeem in de Hyundai KONA N Line zorgt voor een besparing van de brandstof en verlaagt de uitstoot. Deze technologie biedt vooral in stadsverkeer veel voordeel. De MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) ondersteunt de benzinemotor telkens als je vanuit stilstand optrekt. De extra trekkracht en het extra vermogen komen van de elektromotor, die wordt gevoed door de 48-voltaccu.


Ontdek de KONA N Line

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen