Lees hier de hele rijimpressie.
Om zuinig te kunnen rijden hoef je niet per se over te stappen op een volledig elektrische auto. Je kunt ook kiezen voor een hybride. Zoals de Hyundai KONA Hybrid. Die heeft naast een benzinemotor óók een elektromotor en een batterij die er samen voor zorgen dat je nog verder komt op een liter benzine, zónder dat je de batterij moet opladen. Slim toch? Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat en wat de KONA Hybrid allemaal nog meer te bieden heeft? Autoverhaal.nl ging op onderzoek uit en wij lichten alvast een tipje van de sluier op.
De KONA Electric is geheel vernieuwd. Dat is het makkelijkst te zien aan de koplampen die voortaan een stuk scherper zijn getekend.
Ook binnenin zijn er grote wijzigingen, het scherm is een stukje groter geworden en ook een digitaal instrumentarium is present.
Deze KONA Hybrid in premium-trim beschikt over veel luxe, met als klap op de vuurpijl stoelventilatie. Dat is toch echt wel bijzonder in deze klasse.
De afstemming van de vering, demping en het onderstel zijn vooral gericht op comfort.
De bagageruimte bedraagt 361 liter, net iets minder dan bijvoorbeeld een Volkswagen Golf. Maar nog best redelijk.
Het verbruik bedraagt een liter benzine over elke 18 kilometer. Met de 50 liter brandstoftank kom je daardoor best een eind. Ook mag hij 1300 kilo trekken en dat is heel behoorlijk.
Hyundai KONA Hybrid standaard zeer rijk uitgerust
De nieuwe Hyundai KONA Hybrid is vernieuwd en leverbaar met keuze uit vier uitvoeringen: Comfort, Comfort Smart, Fashion en Premium. Opvallend is zijn rijke standaarduitrusting met onder meer digitale radio DAB+, een 8-inch multimediascherm, volautomatische airconditioning en diverse rijhulpsystemen.
Ga je voor het maximale? Kies dan voor de KONA Hybrid Premium. Deze topversie voorzien van onder meer 18-inch lichtmetalen velgen, lederen interieurbekleding, een KRELL premium-audiosysteem met 8 luidsprekers, een Head-up Display, privacy glas en elektrisch verstelbare voorstoelen met stoelverwarming en ventilatie.
Maak een proefrit in de Hyundai KONA Hybrid
Anders dan bij een plug-in hybrideauto is het niet nodig de KONA Hybrid op te laden. De accu laadt automatisch op door de energie die tijdens uitrollen en remmen wordt opgewekt. De nadruk bij de KONA Hybrid ligt dan ook op een zo laag mogelijk benzineverbruik. Benieuwd of hybride rijden ook iets voor jou is? Ervaar het zelf en kom langs voor een gratis proefrit in de KONA Hybrid.