Met de nieuwe strategie wil Hyundai de toepassing van zijn hybridetechnologie uitbreiden naar alle voertuigsegmenten. In 2025 introduceert Hyundai het nieuwe TMED-II systeem, dat betere prestaties en brandstofefficiëntie biedt. Hyundai verwacht tegen 2028 1,33 miljoen hybride voertuigen te verkopen, met een sterke focus op de Noord-Amerikaanse markt. Andere highlights van de Hyundai Way zijn:
Hyundai heeft tijdens de CEO Investor Day 2024 zijn nieuwe langetermijnstrategie gepresenteerd. Deze strategie, genaamd de Hyundai Way, richt zich op het versterken van Hyundai's positie op het gebied van elektrische auto's (EV's), hybride technologie, batterijen en autonome voertuigen, en op een grotere rol in de energietransitie.
Groei door productie-uitbreiding
Om de wereldwijde verkoop te vergroten, verhoogt Hyundai zijn productiecapaciteit en breidt uit naar opkomende markten zoals China, Indonesië en delen van het Midden-Oosten en Zuid-Amerika. Het doel is om tegen 2030 wereldwijd 5,55 miljoen voertuigen te verkopen, waarvan 2 miljoen EV's.
Verbetering van batterij- en softwaretechnologie
Hyundai richt zich op de ontwikkeling van geavanceerde batterijtechnologieën, zoals solid-state batterijen, om de kosten te verlagen en de prestaties te verbeteren. Ook zet Hyundai in op software-gedefinieerde voertuigen (SDV's) met geavanceerde AI-functies en autonoom rijden.
Focus op autonoom rijden en samenwerking
Hyundai plant de start van een bedrijf dat wereldwijd specifiek autonome voertuigen verkoopt aan softwarebedrijven. Door samen te werken met technologiebedrijven wil Hyundai een platform ontwikkelen dat Level 4-autonoom rijden mogelijk maakt.
Toekomstgerichte inzet op waterstof
Hyundai zet zich in voor een waterstofmaatschappij met HTWO dat de productie en toepassing van waterstof uitbreidt naar transport, industrie en energieoplossingen. Het bedrijf streeft naar koolstofneutraliteit tegen 2045 en gebruikt innovatieve methoden voor schone waterstofproductie.
Financiële strategie en investeringen
Hyundai investeert de komende tien jaar 8,5 miljard euro in onderzoek, technologie en infrastructuur om zijn marktpositie te versterken en de transitie naar duurzame energieoplossingen te versnellen. Hyundai streeft naar een winstmarge van 10% tegen 2030 en verbetert de aandeelhouderswaarde met dividendverhogingen en aandeleninkoop.
Met de ‘Hyundai Way’-strategie wil Hyundai wereldwijd marktleider worden in de energie- en mobiliteitstransitie, door in te zetten op innovatie, duurzaamheid en nieuwe bedrijfsmodellen.