Niet tot bedaren te brengen passie
Het is dat de naam Volkswagen al in gebruik is, anders had Hyundai hem graag geclaimd, schrijft Auto Review. Het magazine heeft Hyundai’s niet tot bedaren te brengen passie om door te dringen in de top van de middenklasse van zeer nabij gevolgd. In 2007 was Auto Review erbij toen de eerste Hyundai i30 het levenslicht zag. ‘Die auto met BMW-achterlichten was een eerste goede poging om door te breken in de zeer competitieve middenklasse, maar moest het vooral hebben van zijn prijs. De tweede generatie was al veel beter.’
'Waarom hebben wij dat niet?'
Auto Review haalt de fameuze quote van VW-CEO Martin Winterkorn aan die op de Autoshow van Frankfurt de destijds nieuwe Hyundai i30 bekijkt en dan aan zijn geschokte directeuren vraagt: Waarom hebben wij dat niet? Da scheppert nichts, klinkt het vertwijfeld als hij ontdekt dat de stuurverstelling zonder gekraak of gerammel gaat, terwijl de camera het tafereel volgt.
Droom is voltooid
En nu, bij de derde generatie, behoort Hyundai met de Hyundai i30 bij de besten. De droom om een ware volksauto te bouwen is voltooid, concludeert Auto Review.
De hele rijimpressie van de nieuwe Hyundai i30 lees je in Auto Review.
Gratis proefrijden
Zelf ervaren hoe de nieuwe Hyundai i30 rijdt? Kom gewoon eens langs voor een gratis proefrit. Er is altijd wel een Hyundai-dealer bij u in de buurt!