iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai en het Van Gogh Museum bezorgen ouderen dag van hun leven

Je bent nooit te oud om te leren … en om te schilderen! Daarom gaan Hyundai en het Van Gogh Museum voor het tweede jaar op rij langs bij ouderen om ze te trakteren op een workshop schilderen in de stijl van Van Gogh. En die hadden, verrast als ze waren, de dag van hun leven, kijk maar naar deze korte reportage:

Langs bij verschillende zorginstellingen in Brabant

Ook nu de musea weer open zijn is het voor ouderen niet altijd mogelijk daar zelfstandig een bezoek aan te brengen. Daar willen Hyundai en het Van Gogh Museum iets aan doen. Op Connection Day gaan ze daarom bij verschillende zorginstellingen in Noord-Brabant, de omgeving waar Van Gogh lange tijd woonde en werkte, langs om workshoppakketten af te leveren.

Dat bezorgen gebeurt in elektrische auto’s van Hyundai. De workshoppakketten bevatten schilderbenodigdheden en een instructievideo om een eigen versie van De aardappeleters (1885) te maken, het werk dat dit najaar centraal staat in de tentoonstelling De aardappeleters: misser of meesterwerk? Bekijk hieronder instructievideo:

Gemeenschappelijke passie voor Vincent van Gogh

Het Van Gogh Museum in Amsterdam beheert met ruim 200 schilderijen, bijna 500 tekeningen en bijna alle brieven de grootste verzameling werken van Vincent van Gogh ter wereld. De gemeenschappelijke passie voor Vincent van Gogh vormde de basis voor de start van een samenwerking tussen het Van Gogh Museum en Hyundai.

Inmiddels is Hyundai sinds 2016 partner in mobiliteit van het Van Gogh Museum. Toegankelijkheid is voor beide partijen een belangrijke kernwaarde. Door ouderen een creatieve middag te bezorgen, hopen Hyundai en het Van Gogh Museum een positieve bijdrage te leveren aan hun welzijn.


Meer over Hyundai en Van Gogh

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen