iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Het AD beloont de BAYON met een klinkende 8,5

De autoredactie van het AD heeft de goede gewoonte een getest model te belonen met een cijfer. Zo scoort de Hyundai BAYON een klinkende 8,5 en daar kun je prima mee thuiskomen. Maar waar dankt onze compacte SUV dat klinkende resultaat aan? Zijn het z’n looks? Zijn rijeigenschappen? Zijn vele veiligheidsvoorzieningen? Je leest het hieronder.

Het AD over de Hyundai BAYON: Hij schakelt buitengewoon soepel en de motor maakt hem lekker vlot.

Wat eigenlijk meteen opvalt is hoe goed deze auto is voor zijn prijs. Je zit lekker in de BAYON, op goede stoelen die net wat hoger zijn geplaatst. Op de achterbank kunnen ook lange tieners en volwassenen goed zitten.

De bagageruimte is met 321 liter voldoende voor een auto van dit formaat, hoewel de Volkswagen T-Cross, Renault Captur en Toyota Yaris Cross net wat meer bieden.

Er is veel bedieningsgemak en Hyundai heeft niet op de knoppen bezuinigd, zoals blijkt uit het eigen bedieningspaneel van de klimaatregeling. De standaarduitrusting is al prima voor elkaar met onder meer airco, cruise control en een noodremsysteem met voetganger- en fietserherkenning.

Met zijn tot wel 10,25 inch grote infotainmentscherm overtreft deze Hyundai de concurrentie in deze klasse. Fraai is ook het digitale instrumentarium.

De 1,0 liter benzinemotor is extra zuinig gemaakt met 48 volt mild hybrid-technologie en de handbak heeft een ‘zeil-functie’: zodra je ongeveer twee seconden het gaspedaal niet aanraakt, schakelt de motor uit en blijft de auto enige tijd doorrollen zonder brandstofverbruik. Het testverbruik was 1 op 15,9.

Het AD over de Hyundai BAYON: Met zijn grote infotainmentscherm overtreft hij de concurrentie in deze klasse.

De BAYON rijdt verder heerlijk. Hij schakelt buitengewoon soepel en de motor maakt hem lekker vlot. De compacte SUV veert comfortabel genoeg en ligt stevig op de weg. […] De Hyundai is in vele opzichten een auto van deze tijd als het gaat om comfort, bedieningsgemak, veiligheid en elektronica.

Eigenlijk heeft de BAYON alles wat je in een auto van deze tijd kunt verwachten: draadloos opladen van je smartphone, Apple CarPlay en Android Auto, online dus super actuele verkeersinformatie en een handige app met tal van functies. Zo kun je je Google- of Apple-agenda synchroniseren met het infotainment van de auto en direct naar afspraken navigeren.

Alle moderne veiligheidsvoorzieningen zijn aanwezig: actieve rijstrookbewaking, cruise control die samenwerkt met de navigatie, grootlichtassistent, noodremsysteem met voetganger- en fietserherkenning en voor kruisend verkeer aan de achterzijde, vermoeidheidsherkenning, een waarschuwing dat de auto voor je wegrijdt (handig bij het verkeerslicht of in de file) én een systeem dat waarschuwt als er nog passagiers op de achterbank zitten die je bij het verlaten van de auto wellicht vergeet.

Het hele artikel lees je hier.

Het AD over de Hyundai BAYON: De 1,0 liter benzinemotor is extra zuinig dankzij 48 volt mild hybrid-technologie.

Hyundai Bluelink

De Hyundai BAYON biedt de beste connectiviteitsfuncties in zijn klasse en is uiteraard voorzien van de nieuwste versie van Hyundai Bluelink. Daarmee kun je via een app op jouw smartphone overal waar je maar wilt bepaalde functies van de auto checken.

Ontdek de Hyundai BAYON

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen