iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Zo wil Hyundai nog veel verder groeien

In de komende vijf jaar lanceert Hyundai dertig nieuwe modellen en varianten. Zo wil Hyundai de zichtbaarheid en aanwezigheid van het merk in diverse marktsegmenten vergroten. Samen met de onthulling van de nieuwste varianten van de Hyundai i30-reeks – de i30 N en de i30 Fastback – introduceert Hyundai zijn nieuwe bedrijfsstrategie.

De vier hoekstenen voor de nieuwe strategie van Hyundai zijn de DNA-modellen, toekomstige mobiliteit, het SUV-assortiment en prestaties en emoties.

DNA van het merk: de i-modellen als basis voor het succes van Hyundai in Europa
De DNA-modellen van Hyundai zijn de i-modellen. Zij zijn de essentie van het merk Hyundai in Europa en de basis voor het succes van het merk in deze regio. Met meer dan 55 procent van de omzet in Europa in 2016, zijn de huidige Hyundai i10, i20, i30 en i40 belangrijke succesnummers die de kwaliteit en betrouwbaarheid van het merk vertegenwoordigen. De nieuwe generatie Hyundai i30, ofwel the new people’s car, maakt de nieuwste veiligheids- en connectiviteitsmogelijkheden voor iedereen toegankelijk.

Toekomstige mobiliteit: een technologie-gedreven, innovatieve aanpak om voorop te blijven
Momenteel is Hyundai de autofabrikant met het breedste gamma aandrijflijnen. Om deze positie in het segment van eco-mobiliteit te versterken, net als het leiderschap op het gebied van brandstofceltechnologie, lanceert het merk tot 2020 wereldwijd veertien nieuwe eco-modellen – vijf hybrides, vier plug-inhybrides, vier elektrische en een brandstofcelauto (FCEV). Met meer investeringen in mobiliteitsconcepten, zoals autonoom rijden, initiatieven voor autodelen, verbonden autoplatformen en zogeheten last-mile mobility, versterkt Hyundai zijn status als pionier van toekomstige technologie.

Het SUV-gamma: premiumproducten in het snelst groeiende marktsegment
Met de uitbreiding van het SUV-gamma maakt Hyundai het merk nog aantrekkelijker voor nieuwe klanten. De sterke SUV-basis legde Hyundai met de introductie van de Santa Fe in 2001. Sindsdien heeft de SUV line-up geloofwaardigheid opgebouwd en een fors marktaandeel veroverd, met meer dan 1,4 miljoen verkopen in Europa. Een groot succesnummer is de Hyundai Tucson. Sinds zijn introductie in 2015 is de geavanceerde SUV het snelst verkopende model van Hyundai in Europa, met meer dan 250.000 verkopen tot medio 2017. Met de nieuwe Hyundai KONA betreedt Hyundai het snelgroeiende SUV-B-segment in Europa. In 2018 presenteert Hyundai een volledige elektrische versie van de KONA.

Prestaties & emoties: Hyundai N en autosport
Toen Hyundai in 2014 actief werd in het FIA World Rally Championship (WRC), kon het zich al snel meten met de topteams. De ervaringen uit de autosport vormden de basis voor Hyundai’s sportlabel N en de geheel nieuwe Hyundai i30 N, de eerste super sportieve auto van Hyundai. De Hyundai i30 N biedt maximaal rijplezier in het dagelijkse gebruik. De auto presteert bijzonder goed in bochten, is geschikt voor het circuit en biedt diverse uitgekiende rijmodi, die inspelen op de wensen van de bestuurder en de omstandigheden op de weg. Het N-logo symboliseert een chicane, het soort bochten waarin de Hyundai i30 N grondig is getest.

Deze vier hoekstenen zijn de basis van Hyundai’s Road to 2021, met het doel om in 2021 het grootste Aziatische automerk te zijn. Om dat te bereiken, richt Hyundai zich op zijn hechte relatie met zijn klanten. Door voortdurend de interactie met consumenten aan te gaan en in te spelen op hun wensen op elk niveau, versterkt Hyundai zijn positie als mobiliteitspartner voor het leven.

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen