Het zijn weliswaar maar twee hele centimeters extra wielbasis, maar dat maakt de KONA (in tegenstelling tot de Stonic) wél geschikt voor vierwielaandrijving en belangrijker nog: voor een volledig elektrische variant, schrijft Autovisie.
Wat maakt de Hyundai KONA zo anders dan de concurrentie, bijvoorbeeld de Kia Stonic? Voornamelijk het onderstel, aldus Autovisie in zijn artikel Doe mij maar een Konaatje. En dat heeft meer impact dan je denkt.
EV-versies om naar uit te kijken
Die EV-versies (er komen er maar liefst twee!) komen pas volgend jaar, maar dat zijn er wel twee om absoluut naar uit te kijken, schrijft Autovisie. De ene met om en nabij de 40 kWh accucapaciteit en de andere met 64 kWh. Dat zijn dus pakketten waar je echt iets aan hebt.
Actieradius van zo’n 500 kilometer
Ter vergelijking: de eerste Model S van Tesla had een 60 kWh batterijenpakket. Deze relatief lichte, niet al te grote KONA krijgt dus een sterkere accu. En dat resulteert vermoedelijk in een actieradius van zo’n 500 kilometer.
Op elk gebied een ruime voldoende
En de huidige Hyundai KONA? Die is zeker het overwegen waard, oordeelt Autovisie. De door het magazine geteste driecilinder 1.0-uitvoering weet absoluut indruk te maken. Op elk gebied scoort hij een ruime voldoende.
De volledige test is te lezen in Autovisie nr. 24.
Wil jij de KONA ook uitproberen?
Benieuwd naar de Hyundai KONA? Kom hem dan vooral eens uitproberen! Graag nodigen wij je uit voor een proefrit in onze gloednieuwe crossover. Dat is helemaal gratis en kan gewoon bij de dichtstbijzijnde Hyundai-dealer.