iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Mijlpaal voor de Hyundai TUCSON: 2 miljoenste exemplaar rolt van de band in Tsjechië

Al sinds 2004 is de TUCSON een van de populairste SUV’s ter wereld. In dat jaar rolde hij voor het eerst van de band en sindsdien is hij niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Inmiddels zijn er wereldwijd 7 miljoen van verkocht. En 2 miljoen daarvan zijn gefabriceerd in onze Hyundai-fabriek in Tsjechië, een absolute mijlpaal. Bekijk hieronder de infographic (klik op de afbeelding voor een grote weergave).

Tucson infographic

Fabriek met 500 robots

In 2015 verhuisde de productie van de TUCSON naar Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC), onze fabriek in Nošovice. Ruim vijf jaar lang werden hier in totaal 1.180.445 exemplaren van de derde generatie van de TUCSON gebouwd. In de hypermoderne Hyundai-fabriek produceren 500 robots in totaal 1.500 auto’s per dag.

Momenteel rolt in de productiefaciliteit in Nošovice de vierde generatie van de TUCSON van de band. Deze SUV maakt indruk met een nog verfijnder design en de nieuwste slimme upgrades op het gebied van technologie en veiligheidsvoorzieningen. Ook kreeg de vierde generatie nieuwe, scherpe prijzen. In Nederland is hij er vanaf € 43.995. Binnenkort verschijnt de nieuwe TUCSON in de showroom.

De vierde generatie Hyundai TUCSON.

Vorig jaar 244.495 exemplaren

Van de huidige generatie Hyundai TUCSON zijn vorig jaar 244.495 exemplaren geproduceerd, goed voor ongeveer 70 procent van de totale productie van HMMC. Deze auto’s zijn geëxporteerd naar 70 landen over de hele wereld. In Europa vinden de meeste Hyundai’s TUCSON hun weg naar het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Duitsland en Frankrijk.

De Hyundai TUCSON is er als Hybrid en als Plug-in Hybrid. In beide versies krijgt de nieuwe 1.6 T-GDI Smartstream-benzinemotor ondersteuning van een krachtige elektromotor. Beide geëlektrificeerde aandrijflijnen zijn zeer in trek: twee van de vijf Hyundai’s TUCSON die in Europa worden verkocht, zijn een TUCSON Hybrid of een TUCSON Plug-in Hybrid.

Het interieur van de vierde generatie Hyundai TUCSON.

Als wereldmerk op de kaart gezet

De Hyundai TUCSON heeft een naam hoog te houden. Hij was er aan het begin van dit millennium – samen met zijn grotere broer Hyundai SANTA FE – verantwoordelijk voor dat Hyundai definitief als wereldmerk op de kaart werd gezet. Later introduceerde Hyundai nog drie zeer succesvolle SUV’s: de waterstof-elektrisch aangedreven NEXO, de BAYON en de ongekend populaire KONA.

Met het winnen van de verkiezing Trekauto van het Jaar 2021 bewees de Hyundai TUCSON, en dan met name de 1.6 T-GDI Hybrid, ook als caravantrekker de allerbeste keus te zijn. Volgens de jury van ANWB Kamperen maakt de SUV vooral indruk met zijn goede weggedrag en sterke hybride-aandrijflijn die naadloos overschakelt van de benzinemotor naar de elektromotor en terug.


Ontdek de TUCSON

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen