iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Steeds meer Nederlanders kiezen voor Hyundai

Steeds meer Nederlanders kiezen voor Hyundai. Dat blijkt uit onderzoek van VWE Automotive naar de interesse van de Nederlandse autokoper in de Koreaanse auto’s. Opmerkelijk: met 6.367 exemplaren was de Hyundai i10 in 2017 ons bestverkochte model.

Van alle Koreaanse merken in Nederland (Hyundai, concerngenoot Kia, Daewoo/Chevrolet, Ssangyong) heeft Hyundai het grootste wagenpark. In januari 2018 waren dat in totaal 249.836 auto’s. Tien jaar eerder, in 2008, waren dat er nog 152.384.

Lancering van de i-lijn

Die enorme stijging is vooral de danken aan de lancering van de i-lijn. Vanaf 2008, het jaar waarin het allereerste i-model (Hyundai i30) van de band rolde, groeide Hyundai in hoog tempo tot een belangrijke speler op de automarkt. Na de Hyundai i30 volgden de Hyundai i10, i20, i40, ix20 en ix35, de latere Tucson.

i-Filosofie van Hyundai

De ‘i’ in de modelnamen van Hyundai is niet zomaar gekozen. De ‘i’ staat voor innovatief, inspirerend, intelligent en internationaal. De auto’s worden allemaal gemaakt volgens dezelfde filosofie, de i-filosofie:

  • Toonaangevende kwaliteit en betrouwbaarheid
  • Eigentijds en onderscheidend design
  • Superieure rijeigenschappen
  • Maatvoering naar Europese maatstaven
  • Hoogwaardige materialen

Marktaandeel van 42,1 procent

In slechts tien jaar tijd is het aantal Koreaanse auto’s in Nederland maar liefst met 80 procent gegroeid tot bijna 594.000 personenauto’s. Dat aantal komt neer op 7,0 procent van het Nederlandse wagenpark. Tien jaar geleden was dat aandeel nog 5,1 procent. Hyundai heeft een marktaandeel van 42,1 procent als het gaat om Koreaanse auto’s in Nederland.

Alles over Hyundai

Benieuwd wat Hyundai allemaal te bieden heeft? Op onze officiële website www.hyundai.nl vind je alles over onze modellen en services.

Ontdek Hyundai

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen