iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Managementteam Hyundai Nederland weer compleet

Per 1 juni aanstaande start Tjalling Hollander als Algemeen Directeur bij Hyundai Motor Nederland. Daarmee is naast de recent aangetreden President JP Lee het management van de Nederlandse importeur weer compleet.

Hollander (51) brengt meer dan 25 jaar automotive-ervaring mee naar het Koreaanse automerk. Hij startte zijn carrière bij een aantal grote dealerholdings in Nederland en Zwitserland. Sinds 2012 werkt Hollander bij Nissan, zowel in Nederland als op het Europese hoofdkantoor in Frankrijk. Zijn laatste rol was die van Country Director Nederland.

Hollander kijkt enorm uit naar de uitdaging die voor hem ligt: ‘Hyundai heeft zich als merk en voorloper in elektrische auto’s afgelopen jaren sterk geprofileerd. Met een constante vernieuwing van het modellengamma zoals de Hyundai BAYON en de elektrische IONIQ 5 zie ik veel kansen om een mooi resultaat neer te zetten.’

‘Aanbod nog meer verzilveren in de fleet- en leasekanalen’

‘Uiteraard is onze dealerorganisatie daarbij een onmisbare schakel. We zullen dan ook samen met onze dealers een koers gaan uitzetten die zowel toekomstbestendigheid voor zowel het merk als het dealernetwerk vooropstelt. Hyundai is uniek omdat het niet alleen elektrische aandrijvingen aanbiedt zoals EV, Hybrid, Plug-in Hybrid, Mild Hybrid en FCEV (waterstof-elektrisch), maar ook zuinige benzinemotoren. Dit unieke aanbod willen we nog meer gaan verzilveren in de fleet- en leasekanalen. Daarom leggen we hier binnen onze organisatie nog meer focus op: met een versterkt team op Fleetsales en Dealer Development willen we in de huidige dynamische markt groei kunnen blijven realiseren’.

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen