Het onderzoek werd gedaan door Buzzcapture in samenwerking met Adformatie. Het betreft onderzoek naar de online successen in tien verschillende branches, waaronder de autowereld. Hyundai zorgt dus voor veel buzz op social media.
Veel geroezemoes op social media
Voor het geval je nog niet helemaal bekend bent met het woord buzz: dat is afkomstig van het woord 'to buzz' en betekent letterlijk geroezemoes. Kortom, een buzz is iets waar veel over wordt gesproken.
Hyundai openhartig en rechtdoorzee
Welke automerken zorgden in 2017 voor de meeste buzz op sociale media? In de top 10 volgt Hyundai kort achter de premium-merken Mercedes, Audi, Ferrari en BMW. Waar veel merken volgens het onderzoek terughoudend zijn met reacties op social media, is Hyundai juist openhartig en rechtdoorzee.
2.000 mentions ontvangen op Twitter
Hyundai heeft het afgelopen jaar ruim 2.000 mentions ontvangen in berichten op Twitter en verzond er ook ongeveer net zoveel. Hieruit blijkt dat Hyundai zeer actief reageert op berichten waarin het genoemd wordt met een mention (@hyundainl).
IONIQ Electric populair op sociale media
Een van de meest besproken onderwerpen in de autowereld is de ontwikkeling van de elektrische auto’s en ook hier wordt Hyundai veel genoemd. CO2-neutraal rijden wordt steeds belangrijker en uit de Brand Monitor blijkt dat de Hyundai IONIQ Electric op sociale media een van de populairste elektrische automodellen is.
Volg Hyundai op Facebook!
Ruim 100.000 fans volgen ons al op Facebook. Een enorm aantal waar we hartstikke trots op zijn! Wil jij ook op social media meepraten over Hyundai? Of wil je gewoon eens lezen wat er allemaal over Hyundai gezegd en geschreven wordt?