iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hyundai is niet te stuiten. Maar gas terugnemen, ho maar!

De top bereiken is één, maar er blijven … dat is andere koek. Sinds vorig jaar is Hyundai de op twee na grootste autofabrikant ter wereld. Een mooie mijlpaal, maar nog geen reden om daar al te lang bij stil te blijven staan. Hyundai wil dóór. Alle pijlen zijn gericht op verdere elektrificatie van het gamma en daar zijn flinke investeringen mee gemoeid. 8 miljard euro om precies te zijn. Alleen al dit jaar.

2022 was niet het beste jaar voor de wereldwijde autoverkoop, maar waar veel concerns in de min eindigden noteerde Hyundai juist een dikke vette plus. Vorig jaar verkocht het in totaal 3.942.925 auto’s, een stijging van 1,3 procent ten opzichte van 2021. Dit jaar mikt Hyundai op een totale verkoop van meer dan 4,32 miljoen auto’s. Waaronder opnieuw een flink aantal geëlektrificeerde modellen.

Nu al wordt het straatbeeld steeds meer bepaald door elektrische Hyundai’s. De KONA Electric en IONIQ 5 zijn inmiddels vertrouwde gezichten en daar komt binnenkort de IONIQ 6 nog bij. De verwachtingen zijn hooggespannen, want nog voor hij ook maar een meter had gereden werd de elektrische sedan al door AUTOBEST uitgeroepen tot beste EV van 2023. Dat belooft wat!



Ontdek de IONIQ 6

De verwachtingen rond de nieuwe Hyundai IONIQ 6 zijn hooggespannen.

Nieuwe batterijfabrieken

Tel daar de komst van de nieuwe KONA bij op en het mag duidelijk zijn dat de transformatie van Hyundai in een marktleider op het gebied van batterij-elektrische auto’s nadrukkelijk vorm krijgt. De realisatie van nieuwe batterijfabrieken, zoals de gloednieuwe productiefaciliteit HMGMA in de Verenigde Staten, moet dat proces versnellen. Met de bouw is een investering gemoeid van 5,54 miljard dollar.

De hypermoderne fabriek in Amerika moet een toonaangevende rol spelen in de transitie naar elektrische mobiliteit. Hyundai Motor Group wil rond 2030 wereldwijd jaarlijks 3,23 miljoen volledig elektrische auto’s verkopen. Om dat te realiseren is HMG van plan wereldwijd een enorm productienetwerk voor EV’s op te bouwen. Op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor de digitale nieuwsbrief van Hyundai.



Nieuwsbrief aanvragen

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen