iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Hoe connectiviteit voor een revolutie zorgt in de auto-industrie

Stel je eens voor: een toekomst zonder files, waarin auto-ongelukken tot het verleden behoren en je altijd een parkeerplaats of een oplaadpunt kunt vinden om de accu van je elektrische auto op te laden. Connected cars maken het mogelijk. Dat zijn auto’s die deel uitmaken van het Internet of Things (IoT) en realtime gegevens delen met de wereld om hen heen om veiliger en efficiënter reizen mogelijk te maken.

Goed, een toekomst zonder files is nog heel ver weg, maar dat connectiviteit niet meer weg te denken is uit onze auto’s is wel duidelijk. Daarom legt Hyundai zich nadrukkelijk toe op ontwikkelingen van nieuwe mobiliteitsoplossingen en bedacht het Hyundai Connected Mobility. Deze nieuwe entiteit gaat ons helpen bij de transitie naar softwaregedefinieerde voertuigen en slimme mobiliteitsoplossingen.

Het doel van Hyundai Connected Mobility is om klanten digitale in-car- en in-app-diensten te bieden, evenals nieuwe mobiliteitsdiensten gedurende de gehele levenscyclus van het voertuig. Het portfolio van Hyundai Connected Mobility bestaat uit drie hoofdpijlers: mobiliteitsdiensten, connected car-diensten en datagestuurde digitale diensten.

Connectiviteit is niet meer weg te denken uit onze auto’s.

Autoabonnementen

Hyundai Connected Mobility speelt in op de toenemende vraag van klanten naar flexibele gebruiksmodellen. Dat gebeurt via MOCEAN, het mobiliteitsservicemerk van Hyundai. Autoabonnementen zijn een aantrekkelijk alternatief voor het kopen of leasen van een Hyundai. Met MOCEAN Subscription, het wereldwijde Mobility-as-a-Service (MaaS)-merk van Hyundai, biedt Hyundai klanten geheel digitaal snelle en flexibele toegang tot auto’s waardoor er geen papierwerk meer aan te pas komt.

De connected car-technologieën van Hyundai Connected Mobility verbeteren de rijervaring en zorgen ervoor dat je altijd verbonden bent met je auto. De oplossingen omvatten het ingebouwde platform Bluelink® en nieuwe diensten die gebruikmaken van de technologie van softwaregedefinieerde voertuigen (SDV's). Hyundai wil drie verschillende Bluelink®-servicepakketten lanceren om zo tegemoet te komen aan elke klantbehoefte, waaronder Bluelink® Lite dat gedurende de gehele levenscyclus van het voertuig beschikbaar zal zijn.

Nieuwe klantgerichte diensten

Bovendien zullen digitale diensten een belangrijke rol spelen in de manier waarop klanten de voordelen van softwaregedefinieerde voertuigen ervaren. Naast het regelmatig aanbieden van Over-The-Air (OTA) infotainmentsoftware-updates wil Hyundai nieuwe klantgerichte diensten lanceren. Denk aan Features-on-Demand (FOD’s) en Vehicle-to-Everything (V2X) toepassingen, waaronder Vehicle-to-Grid (V2G) en Vehicle-to-Load (V2L) – en geavanceerde oplossingen voor parkeren en slim opladen.

Op de hoogte blijven van deze technologische ontwikkelingen bij Hyundai? Meld je dan nu aan voor de digitale nieuwsbrief van Hyundai.

Nieuwsbrief aanvragen

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen