iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

Deejay Peggy Gou ambassadeur van Hyundai-campagne H2U

Hyundai spant zich op tal van fronten in voor een samenleving zonder uitstoot van schadelijke stoffen, de zogenaamde waterstofmaatschappij. Niet voor niets zijn we het enige automerk ter wereld met een in serie geproduceerde waterstof-elektrisch aangedreven auto, de NEXO. Omdat wij onze ambities niet onder stoelen of banken steken, lanceren we de campagne ‘Hydrogen to You’ – waterstof voor jou – ook wel: H2U.

Ontdek de NEXO

Hyundai is het enige automerk ter wereld met een in serie geproduceerde waterstof-elektrisch aangedreven auto, de NEXO.

Vier bekende H2U-ambassadeurs

Hyundai richt zich met zijn campagne vooral op jongeren die een wereld met nieuwe technologieën, creatieve oplossingen en zónder fossiele brandstoffen nastreven. Vier bekende H2U-ambassadeurs – afkomstig uit de mode, wetenschap, muziek en fotografie – vormen het gezicht van de campagne. De ambassadeurs zijn:

  • de wereldberoemde deejay Peggy Gou: zij geeft een kijkje in haar progressieve levensstijl en neemt haar volgers in haar NEXO mee op reis naar de Berlijnse club scene
  • Toni Dreher-Adenuga, winnares van de Duitse versie van het tv-programma ‘Next Top Model’: zij brengt groene mobiliteit, mode en haar duurzame levensstijl samen
  • wetenschapper en youtuber Jacob Beautemps: hij geeft op een begrijpelijke manier tekst en uitleg over waterstof en brandstofceltechnologie
  • fotograaf Konrad Langer: hij richt zijn lens op een nieuwe stadsvisie waarin schone waterstof een centrale rol speelt
De wereldberoemde deejay Peggy Gou is een van de vier ambassadeurs van Hyundai in de campagne ‘Hydrogen to You’ (H2U).

Onze missie: Progress for Humanity

Met de campagne H2U wil Hyundai extra aandacht vragen voor duurzame mobiliteit. Het streven naar een milieuvriendelijke toekomst vloeit voort uit Hyundai’s missie om elk moment van het leven zo bijzonder mogelijk te maken. Hyundai noemt dat Progress for Humanity. Hyundai wil een topaanbieder op het gebied van slimme en groene mobiliteitsoplossingen worden, waarbij auto’s onlosmakelijk zijn verbonden met het dagelijks leven van mensen.


Lees ook:

Dáárom gelooft Hyundai onvoorwaardelijk in waterstof


 

Waterstofauto Hyundai NEXO

Gedurende de campagne H2U staat de Hyundai NEXO, ’s werelds enige waterstof-elektrisch aangedreven SUV, volop in de schijnwerpers. Een brandstofcel zet waterstof om in elektriciteit waarmee de elektromotor wordt aangedreven. De NEXO rijdt dus volledig elektrisch en stoot geen schadelijke stoffen uit. Bovendien kost het voltanken van de NEXO slechts een handvol minuten en bedraagt zijn actieradius maar liefst 665 km (volgens WLTP). Meer weten?


Alles over waterstof

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen