iMOTION

Het digitale magazine van Hyundai
iMOTION
Het digitale magazine
van Hyundai

‘De Hyundai i20 is de benchmark in zijn klasse’

Wat geeft de doorslag als je op zoek gaat naar een nieuwe auto? Het design? De uitrusting? Zijn rijkwaliteiten? Of gewoon het totaalplaatje, zoals bij de Hyundai i20? Wat Carnold betreft het laatste. Volgens het online automagazine is de Hyundai i20 de benchmark in het B-segment. Lees maar:

De nieuwe Hyundai i20 maakt een grote stap voorwaarts ten opzichte van zijn voorganger.

Het infotainmentscherm is maar liefst 10,25 inch in doorsnede en is het fraai geïntegreerd in het dashboard, met vaste aanraakknoppen onder het beeldscherm. Het knappe van dit scherm is dat het niet afleidt onder het rijden, het zit niet in de zichtlijn door de voorruit.

De nieuwe i20 maakt een grote stap voorwaarts ten opzichte van zijn voorganger. Er is – afhankelijk van het uitrustingsniveau – een rijk assortiment aan veiligheids- en comfortsystemen leverbaar. De testauto is een Premium waar werkelijk alles op zit, onder de naam Smart Sense.

Over het onderstel niets dan lof, daar heeft Hyundai een mooie vooruitgang geboekt ten opzichte van zijn voorganger. Met name het veercomfort over drempels en oneffenheden is merkbaar verbeterd, waarbij de achteras gemoedelijker is op genoemde hindernissen.

De nieuwe i20 laat op een fraaie manier zien hoe ver de autotechniek anno 2021 is gevorderd. Een decennium geleden was je aangewezen op een klasse groter als je veel onderweg was en niet geradbraakt uit een auto wilde stappen.

De Hyundai i20 laat op een fraaie manier zien hoe ver de autotechniek anno 2021 is gevorderd.

De i20 is stil en comfortabel op de snelweg. De goede stoelen zijn kenmerkend voor Hyundai, je houdt het lang uit op dit meubilair. Dankzij het grote instelbereik van stoelen en het stuurwiel kan nagenoeg iedereen een prettige zitpositie vinden.

Hyundai heeft al het goede van de vorige i20 behouden. Het is een auto waar je snel aan went, en die je niet overvoert of afleidt door de vele techniek. Het is een prettig werkende, evenwichtige en geavanceerde auto geworden.

Doordat Hyundai zoveel moderne techniek in een B-segmenter heeft weten te stoppen, zal het voor veel automobilisten de eerste kennismaking zijn met dergelijke geavanceerde rijhulpsystemen omdat deze techniek nu bereikbaarder is dan ooit.

Het valt Hyundai te prijzen dat alle techniek zo uitgekiend werkt en gemakkelijk te bedienen is. In combinatie met de prestaties, verbruikscijfers en rijeigenschappen maakt dat de i20 tot de benchmark in het B-segment.

Lees hier het hele artikel.

Het valt Hyundai te prijzen dat alle techniek in de i20 zo uitgekiend werkt en gemakkelijk te bedienen is.

Maak kennis met de nieuwe i20

De nieuwe Hyundai i20 is er vanaf 18.635 euro. Dit is de Hyundai i20 in de al zeer rijk uitgeruste uitvoering i-Motion. Naast deze basisversie telt de Hyundai i20 nog eens drie uitvoeringen: Comfort, Comfort Smart en Premium.


Ontdek de nieuwe i20

Lees ook

Meer berichten

Hyundai verhalen

Uitgelichte berichten

Meer verhalen